Det här med SD

Jag riktigt gottar mig i det politiska läget just nu. 
Har sedan länge debatterat emot SD, pga många rasistiska uttalanden, åsikter och skriverier från män inom partiet. Har dessutom sett både sett en videosnutt från händelsen och lyssnat till vad Soran sagt om det här tidigare. 
 
Är därför väldigt nöjd att diverse kvällstidningar fått tag i en viss film starring Erik Almqvist, Kennet Ekeroth och Christian Westling.
Flera länkar; http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/ekeroth-till-angrepp-mot-en-ung-kvinna/
http://www.expressen.se/nyheter/almqvist-tvingades-bort-efter-filmen/
http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/sds-riksdagsman-bevapnar-sig-med-jarnror/
Notera att det här alltså är människor som blivit handplockade att företräda partiet i riksdagen. Dessa människor är/var(vet inte hur det ligger till nu?) dessutom bra vänner till Jimmie Åkesson.
 
Almqvist har blivit sparkad från sina politiska åtaganden men har än så länge kvar sin riksdagsplats. 
Kennet Ekeroth har partiet satt på time-out under en tid.
Och Christian Westling har det inte varit något tal om att han ska lämna partiet. 
 
Det här med nolltolerans mot rasism inom SD faller ju rätt hårt om man kikar på den här artikeln; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15778910.ab
Och ja, jag är medveten om att jag länkar till några riktigt sämst tidningar, MEN det gör inte det här mindre sant då videobevis talar för sig självt och de har källor som säger att Åkesson visste om videon. 
Detta gör att även han borde hamna i skiten(än mer än nu) och det hoppas jag innerligt på. 
 
Det är många som kör med argumentet "enskilda fall" just nu. Frågan är bara hur många enskilda fall det ska krävas innan folk lägger ihop 2 + 2? '
 
Jag skulle kunna säga mycket mer i frågan, men jag tror att det här är tillräckligt med gnäll för idag från min sida.
 
Och en bild på det här inlägget!; 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0